21. yüzyılın en önemli sorularından biri bu. Gezegenimiz üzerinde insan yaşamının devam edip etmeyeceği bu soruya vereceğimiz cevaba göre şekillenecek.
Ekonomi mi ekoloji mi?
Ekonomi kazanırsa ve bu hızla dünya kaynakları tüketilirse, 50 yıl içinde 150 milyon insan çevre mültecisi olacak insan türü yaklaşık 200 yıl içinde yok olma tehlikesi ile karşı karşıya kalacak, dünya ve diğer canlılar bu açgözlü türün ortadan kaybolması ile yaralarını sarıp rahatlayacaklar.
Ekoloji kazanırsa insan kazanacak, dünya bizi ağırlamaya devam edecek. Ekolojinin yanında olmaya mecburuz, yoksa bizi evden atacaklar ve gidecek başka bir yerimiz de yok.
Category Archives: Kısa Düşünceler
İnsanoğlunun en büyük trajedisi
İnsan beyniyle gezegene ele geçirdi, şimdi yine beyniyle gezegeni yok ediyor. İnsanoğlunun en büyük trajedisi bu sanırım.
Bir işyerinde motivasyon ne zaman yükselir?
Çalışanların üretimde karar alma sürecine katıldıkları, bir iş yaparken aynı zamanda kendilerini geliştirebildikleri, bireysel emeklerinin yapılan toplam işe etkisini anladıkları durumlarda, motivasyon yükselir.
İyi Bir Proje Müdürünün Yönetim Şekli Nasıl Olmalı?
Karakteriniz, bilgi düzeyiniz sağlamsa şantiyede herkesle içten ve açık bir diyalog kurun derim, korktuğunuz gibi kimse tepenize çıkmaz eğer bu ikisinde zayıflık varsa ekibinizi hayt huyt la yönetmekten başka çareniz yok. Sürekli mevkiinizi vurgulayın, yüz vermeyin, hatta selam bile vermeyin, cidden tepenize çıkarlar. Açıkçası ben de höt höt bir yöneticiyle çalışsaydım ilk samimiyetinde tepesine çıkabilirdim. 😊
Şantiye Kültürü Nasıl Oluşur?
Şantiye kültürünüzü oluştururken iki tane tercihen birini yaparsınız ya sevgi, sorumluluk, iletişim üzerine ya da korku, disiplin, gizlilik üzerine kültür oluşturursunuz. Sonuçlar da oluşturduğunuz kültüre göre şekillenir.
Prim her zaman motivasyonu yükseltmez
Çoğu zaman prim uygulamalarının zararı faydasından fazla olabilir. Fazla yaygınlaştırılması durumunda, prim uygulaması, bir tür sabit gelir gibi algılanarak özelliğini kaybedebilir. Ek bir başarının sonucu değil, normal çalışmanın karşılığı olarak görülünce prim uygulamasının hiçbir motivasyon etkisi kalmaz. Prim alınamaması durumunda ise haksızlığa uğramışlık duygusu oluşur. Bu durumda prim, ödüllendirme değil cezalandırma aracı işlevi görür ki bu da amacın aksi bir sonuca neden olur.
Motivasyon yaratabilme becerisi “gaz verme” değildir
İnsanları bir kere dolduruşa getirebilirsiniz iki kere dolduruşa getirebilirsiniz ama bir süre sonra söyledikleriniz etkisini kaybeder
Adil bir performans değerlendirme sistemi güven gelecek korkusu yaşatmama sosyal ihtiyaçların karşılanması kendini ispatlayabilme ve yeteneklerine kullanabilme gibi temel gerekleri kurum bir sistem halinde sunmuyorsa yapılan motivasyon değil dolduruşa getirmedir.
Dünyada en kederli şey…
Dünyada en kederli şey, insanın arzularının olup umudunun olmamasıdır. Yoksa istediği noktaya ulaşıp ulaşamaması değil…
Beyin de küçülür mü demeyin
Bakıyorum da bazı insanlara beyinleri yıkana yıkana küçücük kalmış 🙂 Ama umurlarında değil onların. hala yıkatmaya devam ediyorlar 😊 “Orjinal doğdunuz, kopya olarak ölmeyin” diyen Jason Mason’a bir kez daha hak veriyorum. İnanıyorum ki, bir gün bitecek bu “kopyala yapıştır” çağı…
Çağımızın en büyük sorunu
Çağımızın en büyük sorunu; kendi hayatımızı degil, baskalarının bizden istediği hayatı yasıyor olmamız ve bunun farkına varamadan hayatımızı sonlandirmamiz…